czwartek, 21 sierpnia 2014

Skutki nieregularnego odżywiania

Na samą myśl o tytule posta, przypominają mi się australijskie super programy - zapracowane mamy trójki dzieci, dojadające resztki po swoich pociechach, jedzące w pośpiechu w drodze do pracy lub w nocy, kiedy już dzieci śpią, a często też opuszczające posiłki. Na pomoc przybywa jednak miła pani dietetyk z koszem wypełnionym warzywami oraz miły pan w koszulce bez rękawów, aby można podziwiać to, na co zapracował na siłowni. I co ciekawego możemy dowiedzieć się od tej pani?
Nieregularne odżywianie się jest po prostu złe. Może powodować masę problemów ze zdrowiem. 
Mieliście kiedyś tak, że po godzinach nie jedzenia niczego zjedliście ogromny obiad, bo byliście głodni jak koń? Podejrzewam, że potem żałowaliście, męcząc się z bólem brzucha. Choroby żołądka i jelit są możliwe przy takim stylu życia. Co więcej może dokuczać nam senność, ciągłe zmęczenie, brak koncentracji, brak siły na cokolwiek, ból brzucha wynikający z niedojedzenia lub przejedzenia. Kiedy w ciągu dnia nie dostarczymy organizmowi wystarczającej ilości jedzenia - nie będziemy mieli energii.

Paradoksalnie, skutkiem tych zaburzeń jest otyłość. W momencie kiedy jemy nieregularnie, nasz organizm się boi. Myśli, że zbliża się trudniejszy czas. Trzeba się bronić, czyli odkładać tłuszcz do użytku na czarną godzinę. W miejscach, których nienawidzimy.

W całym wywodzie na ten temat muszę również wspomnieć o trzustce. Trzustka jest odpowiedzialna za produkcję insuliny, hormonu, który reguluje stężenie glukozy czyli poziomu cukru w organiźmie. Regularne jedzenie chroni nas przed gwałtownymi wahaniami poziomu cukru we krwi, które bardzo sprzyja rozwojowi tkanki tłuszczowej. Rezultat - mniejsza waga.


Czas najwyższy przestać obwiniać te biedne pracujące matki, a zacząć pomagać i zaradzać. Jak więc walczyć z tym problemem?

Jeśli osoba nie widzi u siebie żadnego problemu, potrzebna interwencja osoby bliskiej. Pomóżmy zaplanować posiłki. Kilka małych, nie jeden duży na koniec dnia. To działa, ja tak pomogłam! Przygotowywałam posiłki dzień wcześniej. Otworzenie gotowego pudełeczka nie było wcale takie trudne, tak jak i powtórzenie tej czynności parę razy więcej. Na rezultaty, długo nie czekałam, gołym okiem widziałam jak odżywanie wpływa na zdrowie i kondycje człowieka.
Organizacja to podstawa.

Tak między innymi "miła pani" zorganizowała dzień bohaterkom programu, a na końcu ich przemian obserwowaliśmy wyniki badań, które odmładniały kobiety o 20 lat.

WNIOSKI:
Należy spożywać posiłki regularnie,
Praca narządów musi być regularna i stała,
Zorganizowanie posiłków wcześniej pomaga, aby o nich nie zapomnieć w biegu dnia.


11 komentarzy:

  1. Tak zgadzam się, regularne jedzenie dużo pomaga- człowiek czuje się lepiej, ma więcej energi. Pamiętam jak mialam taki okres z życiu, że cały dzień nic nie jadłam a później na noc zapychałam się czymkolwiek. Jak się kończyło? Bólem brzucha, wzdęciami i nieprzespanymi nocami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba również pamiętac, aby jednak dac 2-3 h odpoczynku naszemu brzuchowi. W tym czasie nie powinno sie nic pchac do buzi. Ja czasem tak mam, ze zamiast regularnie jesc cos zdrowego to regularnie cos podjadam hehehe ;) a to juz nie jest takie dobre, bo tylko dodaje sobie kalorii ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog:-).
    Nieźle się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie na treningi;-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Koleżanka nie jadła regularnie. Potrafiła zjeść 2 kanapki w ciągu dnia, przez 2 kolejne nic nie jest, a czwartego dnia zjeść 2 duże pizze. Ważyła prawie 80kg przy wzroście 170cm.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super :)
    Zapraszam serdecznie TU
    http://fitella.blogspot.com/
    Dieta fit, przepisy, ćwiczenia, naturalne kosmetyki ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć,co myślisz o o bilansowaniu diety? Nikt nie bardzo na ten temat pisze, a skutki są takie że efekt jojo od liczenia kalorii.

    OdpowiedzUsuń
  8. super blog i wpis! zaprasza do mnie tez obs/kom ;> http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda że blog umarł. Jeśli interesuje cię temat treningu i odchudzania polecam mojego bloga
    http://blog.podejmij-wyzwanie.pl/
    oraz stronę
    https://podejmij-wyzwanie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Powszechny kult ciała i urody spowodował, że tylko niewielka grupa osób jest szczęśliwa. Większość dąży do boskości, zmieniając ciało i ubiory, inwestując w siebie, żeby być jeszcze wspanialszym, eksperymentując z głodówkami i dietami, ale z reguły jest to złe odżywianie. Każdy z tych wynalazków albo niszczy metabolizm albo powoduje efekt jojo. Naprawdę jedynym sposobem jest zaufanie dobremu dietetykowi.

    OdpowiedzUsuń